Per una escola de tots i per a tots
Tenim la mida i el potencial humà per a esdevenir una Escola que pot continuar creixent de forma
continuada, no ja en alumnes, que estem arribant al límit desitjable, però sí
en resultats. Estem en condicions d’incrementar la qualitat de les nostres
activitats, d’esdevenir un centre d’excel·lència universitària.
Aquest creixement ha d’anar guiat per unes línies estratègiques d’actuació,
i com a campus apostem clarament per la Sostenibilitat,
la Internacionalització dels estudis
i la docència de qualitat. Aquests
eixos es complementen amb l’aportació actual del màster en sistemes
ferroviaris.
La implantació dels graus ens ha permès ressituar-nos en el mapa
universitari. La projecció de futur passa, en aquests moments, per garantir una
docència de qualitat, d’acord amb els estàndards internacionals. Tenim ara una
oportunitat per continuar lluitant per prestigiar aquests estudis, i en aquesta
direcció les propostes són:
· Establir aliances, i reforçar les existents, per
tal de fer de Vilanova el referent de la UPC al sud de Barcelona.
·
Impulsar una reforma de les titulacions actuals,
d’acord amb els principis de la qualitat, per tal de millorar la planificació i
el rendiment de les titulacions, solucionant
els problemes que hem anat detectant en la implantació.
· Continuar amb la implantació
de la Qualitat a la nostra Escola,
iniciada amb l’acreditació del Sistema de Garantia Interna de la Qualitat a
través del programa AUDIT. L’estratègia passa per fer convergir les actuacions
als estàndards ISO.
· Revisar anualment els objectius i el perfil
dels egressats, per tal d’adaptar les titulacions a aquestes necessitats.
·
Impulsar la creació d’un màster universitari en
Disseny.
· Liderar la creació d’un màster universitari en
Sistemes Ferroviaris
En un mon com l’actual hem de garantir al màxim que la formació del nostres
estudiants els hi facilita la seva vida professional. En aquest sentit el
domini d’una tercera llengua, l’anglès,
és una necessitat per als enginyers
i enginyeres. Les propostes son:
· Enfortir l’EPS
i l’IDPS com a eixos de la internacionalització i la mobilitat del campus en l’àmbit docent,
consolidant les empreses col·laboradores.
·
Augmentar el nombre d’estudiants Erasmus (no EPS ni
IDPS).
·
Augmentar el nombre de PAS i
PDI que participa en el programa de formació en anglès, incentivant la
implantació d’assignatures en aquest idioma.
· Aconseguir un mínim de 24
ECTS en anglès a cada grau, a través
de les assignatures obligatòries i/o
optatives.
·
Fomentar l’intercanvi de professors entre
universitats europees
El ferrocarril ha demostrat ser un sistema de
transport competitiu i eficient. El futur de la mobilitat passa per
desenvolupar aquest mitjà de transport, que presenta avantatges interessants a
nivell mediambiental i també pel que fa a factors econòmics. Com a escola ens
estem posicionant molt positivament en aquest camp, i no podem perdre
oportunitats. La nostra proposta és:
·
Aconseguir convertir el campus
en un referent en tot allò relatiu a
la formació en els aspectes tècnics del ferrocarril.
·
Demanar la creació d’un màster universitari en Sistemes
Ferroviaris, en base a l'actual màster
En el seu moment aquest campus va definir la sostenibilitat com un dels
seus eixos estratègics, implantant una assignatura en totes les titulacions de
grau. A mig termini aquesta anomalia històrica ha de desaparèixer per a passar a una normalitat en la que els
principis de sostenibilitat impregnin de manera natural l’oferta formativa,
sense la necessitat d’assignatures específiques. El reforçament d’aquest
axioma passa per visualitzar aquests principis d’una manera més
institucional, per això, la proposta contempla:
·
Assegurar la total accessibilitat al campus.
·
Vetllar per la sostenibilitat del
campus.
·
Incorporar pràctiques i auditories
d'eficiència energètica i optimització dels recursos emprats
·
Mantenir la nostra col·laboració en
programes del CCD
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada